لوگو بلاگ گردش پی

۶ مثال بازاریابی محتوا برای استارت‌‌آپ‌های فینتکی

مقدمه

بازاریابی محتوای هوشمند می‌تواند راهبرد موثری برای شرکت‌های فینتکی به جهت تمایز از سایر رقبا و جذب مشتری باشد. تا نوامبر سال گذشته، بیش از ۲۶۰۰۰ استارت‌آپ فینتکی در سراسر جهان وجود داشت که این رقم در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۲۰۰۰ بود. انتظار می‌رود این رقم به لطف پذیرش فزاینده خدمات فینتک توسط مصرف‌کنندگان افزایش یابد.

«Juniper Research» پیش بینی کرد تا سال ۲۰۲۶، تعداد کاربران بانکداری دیجیتال به رقم ۴.۲ میلیارد کاربر خواهد رسید، این درحالی است که تعداد ۲.۵ میلیارد کاربر در سال ۲۰۲۱ از خدمات بانکداری دیجیتال استفاده می‌کردند. این حوزه به طرز باورنکردنی شلوغ خواهد شد و شرکت‌های فینتک و استارت‌آپ‌های این حوزه باید به دنبال راه‌کارهای خلاقانه‌ای برای جذب مشتری و رقابت باشند. بازاریابی محتوا فقط یک ابزار عالی سئو برای افزایش دیده شدن برند نیست، بلکه یک راهبرد محتوای فکر شده، می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای تعامل با مشتریان موجود و بالقوه باشد. بازاریابی محتوا نسبت به بازاریابی سنتی، ۶۲ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و به ازای هر دلار، تاثیری سه برابری دارد.

Hex Trust

«Hex Trust» یک شرکت ارائه‌دهنده حفاظت از دارایی دیجیتال است که تخصص آن در حفاظت، فناوری DeFi (امور مالی غیر متمرکز)، کارگزاری و تامین مالی سازمان‌ها و مشتریان خصوصی است. منابع محتوایی آن‌ها شامل وبلاگ، برنامه‌های بینش صنعت، اخبار و ویدیو‌های آنلاین همراه با مصاحبه‌ در وبینارها است.

در بررسی‌های ماهانه شرکت، به‌روزرسانی‌های کسب‌وکار را ارائه می‌دهند؛ در نتیجه می‌توانید به آسانی در رابطه با فعالیت‌ها و پیشرفت‌های شرکت اطلاع پیدا کنید. تمرکز روی مشتریان نیز مشهود است، زیرا مقالات آن‌ها بر موضوعات شرکت‌های فعال در حوزه دارایی دیجیتال متمرکز است.

Bowtie Life Insurance

«Bowtie Life Insurance»، بیمه‌گر دیجیتال است که بر ارائه طرح‌های بیمه مقرون‌به‌صرفه متمرکز است. آنها وبلاگ مفیدی دارند که شامل موضوعات متنوع بیمه، مراقبت‌های بهداشتی، مسائل پزشکی و به‌روز‌‌رسانی‌های شرکت است.

اما بهترین قسمت محتوای آن‌ها، توصیف‌های مشتریان است. داستان‌های واقعی که در آن، مشتریان نحوه استفاده از خدمات Bowtie را برای حل مشکلات پزشکی خود به اشتراک می‌گذارند. داستان‌ها حس خوبی به برند اضافه کرده و نمونه‌ای از تبلیغ محصولات شما هستند.

Velotrade

شاید بخواهید در مورد مخاطرات و مزایای تامین مالی زنجیره تامین، اطلاعات کسب کنید یا نحوه فروش فاکتورهای خود را در بازارها بیاموزید. «Velotrade»، پلتفرم مالی تجارت دیجیتالی است که سرمایه‌گذاران را با کسب‌وکارهای نیازمند تامین مالی تطبیق و متصل می‌کند. علاوه بر وبلاگ، این شرکت یک مرکز یادگیری جامع راهنمایی‌های عملی، تخصصی، مقالات و ویدیوهای مختلف دارد تا به مصرف کنندگان برای حرکت در دنیای پیچیده مالی تجارت، کمک کند.

HashKey Group

نمونه عالی دیگری از بازاریابی محتوای فینتک توسط «HashKey Group»، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مدیریت دارایی دیجیتال و بلاک‌چین، اجرا شده است. آن‌ها دارای بخش تحقیقاتی گسترده‌ای هستند که شامل گردآوری هفتگی روند بازار، مقالات، تحقیقات منتشر شده و پادکست‌هایی است که در آن کارشناسان صنعت درباره موضوعات مختلف بحث می‌کنند. مرکز تحقیقات جداگانه‌ای در حوزه بلاک‌چین وجود دارد که در آن «دیوید زو» اقتصاددان ارشد HashKey، آخرین تحقیقات تخصصی در مورد بلاک‌چین و دارایی‌های مجازی را به اشتراک می‌گذارد.

به علاوه، این شرکت محتوای آموزشی رایگان را همراه با ویدیوهای آموزشی ارائه می‌دهد، که این یک راه هوشمند برای ایجاد پایگاهی از طرفداران وفادار است.

Aqumon

پلتفرم سرمایه‌گذاری دیجیتال Aqumon، از نظر ارائه محتوای فینتکی مبتنی بر بازار، اقدام بسیار مفیدی انجام داده است. وبلاگ آن‌ها شامل اخبار شرکت، ۱۰۱ نکته سرمایه‌گذاری، بینش بازار و داستان‌های کوتاه با نام «Money talk» است. در این داستان‌ها با افراد حقیقی، حول موضوع رابطه آن‌ها با پول مصاحبه می‌شود. محتوا بسیار منسجم و خواننده پسند تدوین شده است. در تمام مقالات، از نمودارها و اینفوگرافیک‌های متنوعی استفاده شده که خواندن و درک آن را برای مخاطبان آسان‌تر می‌کند.

OneDegree

این بیمه‌گر مجازی یک وبلاگ ساده اما قوی دارد. این وبلاگ به منظور یافتن مرتبط‌ترین محتوا و سادگی این فرآیند راه‌اندازی شده است. برای کمک در تصمیم‌گیری بهتر مردم، داستان‌های کوتاهی حاوی نکات مفید، اطلاعات تخصصی بیمه و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهد. این شرکت یک اقدام فوق‌العاده در معرفی اطلاعات بیمه به زبانی کاملا ساده و قابل درک انجام داده است که آشکارا، تبلیغاتی نیست. روایت‌ها واضح، محاوره‌ای و جذاب هستند و اصلا به نظر مخاطب نمی‌آید که در حال خواندن یک سند تخصصی خسته‌کننده می‌باشد. همچنین یک بخش مجزا نیز برای ترجمه اصطلاحات تخصصی بیمه به زبان ساده راه‌اندازی شده است.

سخن آخر

بازاریابی محتوا (اگر به درستی انجام شود) می‌تواند به بالا بردن آگاهی، افزایش تعامل و ایجاد فرصت‌های فروش کمک کند. این نتایج برای صنعت فینتک، جایی که اعتماد و اطمینان مصرف‌کننده از اهمیت بالایی برخوردار است، ضرورت دارد.

نکته مهم این است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند؛ در نهایت محتوای صحیح  را به روشی کاربرپسند و قانع‌کننده در اختیار آن‌ها قرار دهید.