کارت هواداری و مزایای آن

دراین مقاله قصد داریم توضیح دهیم کارت هواداری چیست و چه مزایایی دارد؟

بلاگر

بلاگر

کارت هواداری و مزایای آن

یکی از مسایلی که امروزه برای انسان ها حائز اهمیت است، احساس ارزشمند بودن در جامعه می باشد. افراد دوست دارند که در جامعه مهم شمارده شوند، آنها با استفاده از کارت هواداری وقتی وارد رستوران می شوند بهترین سرویس در اختیارشان قرار میگیرد، وقتی میخواهند در هتلی اقامت داشته باشند بهترین امکانات برای آنها در نظر گرفته می شود، وقتی می خواهند از مکانی خرید کنند بهترین اجناس با بهترین کیفیت به آنها ارائه می شود، در ایام خاص مانند روز تولد ، سالگرد ازدواج و…، هدایای مورد علاقه-شان را دریافت می کنند و مورد توجه قرار می گیرند و به طور کلی به عنوان یک فرد ارزشمند و مهم با آنها رفتار می شود.

از طرف دیگر صاحبان کسب و کار،و تاجران در یک عصر رقابتی،داشتن مشتریان وفادار و سودآور را برای خود یک چالش می­بینند و خواستار ثبت کسب و کار خود در ذهن مشتریان می­باشند. پس با استفاده از راه­های ساده مثل کارت هواداری سعی در حفظ مشتریان خود می­کنند.

آنچه که ثابت شده این است که کسب وکارها دیگر با تخفیف­هایی که سود را از بین می­برند، با کوپن های خسته کننده و تبلیغات بیهوده قابلیت ارتقا و رقابت را ندارند. خیلی از صاحبان کسب وکار به علت غفلت و بی تفاوتی نسبت به مشتریان ،۶۸% مشتریان فعلی خود را از دست داده اند، در حالی که با استفاده از راه­های ساده­ای مثل کارت هواداری و فقط با افزایش ۵% توجه بیشتر به مشتریان، سود خود را میتوانند تا ۹۵% افزایش دهند.علاوه بر این جذب مشتری جدید ۷ بار سخت تر از حفظ مشتری موجود می باشد.بنابراین حفظ مشتری و وفادار سازی از اولویت های برنامه لویالتی میباشد.

لویالتی به معنای وفاداری است و در سیستم های فروش و بازاریابی به روش­ها و برنامه­هایی گفته میشود که باعث ایجاد وفاداری و حفظ بیشتر مشتری می گردد ،به کمک این برنامه ها مشتری برای داشتن یک نوع حس و انگیزه جهت تبلیغ و هواداری از کالا یا خدمات شرکتی خاص تشویق می شود ، همچنین استفاده از این راهکارها باعث می شود تا روابط پایدارتر و بر مبنای رضایت طرفین شکل گیرد . کارت هواداری مشتریان یکی از جدیدترین و موفق ترین راهکارهای نیم قرن اخیر میباشد که در سیستم های فروش از آن استفاده می گردد و یکی از بهترین کارایی­های آن برای بنگاه های اقتصادی به دست آوردن انبوهی از اطلاعات در مورد مشتریان است که با داشتن این سرمایه استراتژیک هر سازمان وشرکتی قادر است تا بر مبنای اطلاعات وداده هایی که ازمشتریان خود به دست آورده است یک برنامه ریزی صحیح و کاربردی بنماید .

کارت عضویت و یا  همان کارت هواداری، کارتی است که بوسیله آن، فرد عضوی از یک جمع، تشکل و یا گروه می‌شود. وقتی تعداد مصرف کنندگان و یا خریداران از یک کالا یا خدمات بالا برود، می‌توان با توجه به نظرات و روحیات مشترک آن­ها یک مجموعه از مشتریان وفادار را بوجود آورد. کارت عضویت و هواداری، راهی است برای ایجاد ارتباط با مشتری تا بتوانید مردم را در جریان تغییرات و یا خدمات جدیدی که برایشان فراهم آورده‌اید بگذارید. هتل‌ها، پاساژ‌ها، نرم افزارها، تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و دیگر مکان‌هایی که عضوهای تقریباً ثابت دارند از این کارت‌ها استفاده می‌کنند. کارت‌های عضویت و هواداری با کیفیت، باعث افزایش اعتبار مجموعه در نزد مشتریان خود شده و اطمینان آنان را جلب خواهد نمود.

راه های مختلفی برای شناسایی مشتریان در بنگاه های اقتصادی وجود دارد اما با توجه به افزایش جمعیت و گسترش جوامع این امکان دیگر میسر نیست که همه مشتریان و مراجعه کنندگان با چهره و یا با سیستم های دستی شناسایی شوند.یکی از ابزارهایی که میتواند این مشکل را حل نماید استفاده از بستر IT و سیستم های مبتنی بر کارت می باشد. کارت هواداری مشتریان ابزاری جهت شناسایی و معرفی مشتری به سیستم وفاداری می باشد ، این کارت دارای یک شماره یکتا بوده که در سیستم به عنوان کلیدی برای شناسایی مشتری از آن استفاده می شود و کلیه اطلاعات شخصی و همچنین اطلاعات خرید مشتری وسوابق مراجعات وی در آن ثبت می گردد .

کارتهای وفاداری (لویالتی کارت) رایج ترین شکل استفاده از برنامه های وفاداری در سرتاسر دنیا را در برمی­گیرند. در ایالات متحده ، تقریبا ۷۵ درصد از مصرف کنندگان حداقل یک کارت وفاداری دارند ، و بیش از یک سوم مصرف کنندگان بیش از دو کارت در اختیار دارند.

کارت هواداری

مزایای کارت هواداری

  • کسب امتیاز متناسب با میزان خرید و استفاده از خدمات
  • شناخته شدن دارنده کارت به عنوان یک مشتری خوب و مهم
  • استفاده از امتیازات کسب شده در صورت رسیدن به حد معین
  • شرکت در قرعه کشی­های دوره­ای با احتساب امتیازات کسب شده
  • امکان استفاده از سرویس های ویژه مشتریان
  • اطلاع رسانی جشن یا سمینار و یا فروش­های ویژه پذیرنده
  • مشاهده آمار امتیازات و بررسی  حد نصاب امتیازی پذیرنده
  • امکان حضور در کلوپ مشتریان پذیرنده
  • تسریع در انجام نیاز های دارنده کارت
  • عدم نیاز به ثبت دستی اطلاعات
  • ایجاد انگیزه برای مراجعات بعدی و خرید های مکرر
  • دادن پاداش مناسب براساس شناخت از مشتری و حرکت دادن وی به سمت وفادار شدن

پذیرنده کیست؟

هر فروشگاه ، شرکت یا مجموعه ای که برای مشتریان خود اقدام به اجرای برنامه  وفاداری مشتری نماید و یا از کارت های هواداری مشتریان پشتیبانی کند ، به عنوان پذیرنده شناخته می شود .

بهتر است پذیرنده  مزیت های عضویت و استفاده از کارت های هواداری را دقیقا برای مشتری مشخص کند. نحوه امتیازدهی، ثبت نام آسان مشتریان و عدم استفاده از فرم های طولانی برای ثبت نام، نحوه ارتباط موثر با مشتری، استفاده یا عدم استفاده از قرعه کشی ومسابقات، استفاده یا عدم استفاده از تبلیغات، نظر سنجی از مشتریان و گرفتن بازخورد و عمل به آنها، استفاده از تخفیف­های به جا، استفاده از ایام خاص، درجه بندی کردن مشتریان و انواع پاداش ها و بسیاری از فعالیت هایی که در رابطه با جذب مشتری میخواهد انجام دهد رامشخص کند.

یکی از نکات مهم برای جذب مشتری ایده هایی نو است که کسب و کار شما را در ذهن مشتری حک میکند و باعث ایجاد شادی درونی در او میگردد.

دارنده کیست؟

مشتری یا فردی  که از طرف پذیرنده، در مقابل خرید کالا یا دریافت خدماتی کارت هواداری دریافت می­نماید و در سیستم وفاداری مشتریان دارای هویت و اطلاعات می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *