نحوهٔ دریافت درگاه پرداخت گردش‌پی

درگاه پرداخت گردش‌پی به سبب امنیت سایبری مطلوب و پیشروی در دنیای پرداخت‌های دیجیتال، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای راه‌اندازی تجارت‌های دیجیتال محسوب می‌شود. برای دریافت این درگاه، باید مدارک خاصی را تهیه کنید و مراحل مشخصی را نیز پشت سر بگذارید. 

بلاگر

بلاگر

نحوهٔ دریافت درگاه پرداخت گردش‌پی

در این مقاله، قصد داریم ابتدا مزیت‌های درگاه پرداخت گردش‌پی را بیان کنیم و پس از آن، الزامات دریافت این درگاه را به صورت کامل برشماریم.

درگاه پرداخت گردش‌پی، یاری‌رسان کسب‌وکارهای دیجیتال

گردش‌پی مجموعهٔ وسیعی از خدمات مدیریت ثروت و پرداخت الکترونیک را به کاربران دنیای سرمایه ارائه می‌دهد؛ یکی از مشهورترین این ابزارها، درگاه پرداخت گردش‌پی نامیده می‌شود.

درگاه پرداخت (Payment GateWay) یکی از ابزارهای فناوری مالی برای ارتقای پرداخت‌های دنیای دیجیتال است؛ کاربران با استفاده از این ابزار، قادر خواهند بود که پس از خرید از اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌های فروش، هزینهٔ موردنظر را به‌سادگی پرداخت کنند و محصول خود را دریافت نمایند.

عوامل متعددی در کیفیت یک درگاه پرداخت اینترنتی تأثیرگذار هستند؛ به‌عنوان نمونه، مسائلی مانند دقت درگاه در انجام تراکنش‌ها، شفافیت تیم پشتیبان برای بیان اطلاعات و مستندات پرداخت، اعتبار قانونی و پیشروی این ابزار در دنیای فناوری، جزو عوامل تعیین‌کننده در انتخاب یک درگاه پرداخت الکترونیک محسوب می‌شوند.

گردش‌پی با استفاده از توانمندی‌های گوناگونی مانند یک پنل کاربری ساده‌سازی شده، انواع وب‌سرویس‌های مدیریت تراکنش و ابزارهای امنیتی، یکی از بهترین‌های دنیای پرداخت اینترنتی محسوب می‌شود. ممکن است از خود بپرسید که چرا گردش‌پی را در جایگاه یکی از برجسته‌ترین درگاه‌های پرداخت قرار می‌دهیم؟ پاسخ این سؤال، ریشه در ویژگی‌های ارزشمند گردش‌پی دارد؛ این ویژگی‌ها، به شرح زیر هستند:

درگاه پرداخت گردش پی

هم‌قدم با تکنولوژی

زمانی که از درگاه پرداخت گردش‌پی استفاده می‌کنید، صرفاً یک صفحهٔ پرداخت از طرف بانک پشتیبان به شما نمایش داده می‌شود اما نکته اینجاست که تیم بزرگی از متخصصان عرصهٔ تکنولوژی و نرم‌افزار در پس‌زمینهٔ این صفحه، مشغول خدمت‌رسانی هستند. تکنولوژی‌های گوناگونی به مدد گردش‌پی می‌آیند تا ابزارهای این توسعه‌دهنده را چابک‌تر کنند؛ این ابزارها علاوه بر ارتقای پرداخت الکترونیک و افزایش امنیت سایبری، مدیریت تراکنش‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

  • ارتقای پرداخت الکترونیک:

گردش‌پی با استفاده از تکنولوژی Smart IPG قادر است که در هر پرداخت اینترنتی، از درگاه‌های پرداخت گوناگونی استفاده کند و در مجموع، یکی از خلوت‌ترین آن‌ها را به مشتری ارائه دهد؛ فروشگاه‌های دیگر که از چنین ابزاری استفاده نمی‌کنند، تراکنش‌های ناموفق و قطعی‌های زیادی را در درگاه پرداخت اینترنتی خود تجربه خواهند کرد.

  • افزایش امنیت سایبری:

هر درگاه پرداخت اینترنتی، ملزم است که مقررات شرکت شاپرک را در ارائهٔ درگاه‌های پرداخت خود رعایت کند؛ برخی از درگاه‎‌های پرداخت، به این مقررات بسنده می‌کنند اما گردش‌پی علاوه بر قوانین شاپرک، سیستم‌های دیگری را هم برای ارتقای امنیت خود به کار می‌گیرد که ریشه در دانش کامپیوتری مدرن دارند.

  • مدیریت تراکنش‌ها:

هر فروشگاهی که از درگاه پرداخت گردش‌پی استفاده می‌کند، به یک پنل کاربری نیز متصل می‌شود؛ مدیر فروشگاه از طریق این پنل، قادر خواهد بود ریز تراکنش‌های درگاه خود را کنترل کند. پنل کاربری گردش‌پی، به شکلی طراحی شده است که هر کاربر با هر میزان از سواد کامپیوتری، قادر باشد از آن استفاده کند. 

همگام با کاربران

 علاوه بر ابزارهای تکنولوژیکال که توسط متخصصان گردش‌پی به کاربران ارائه می‌شود، مجموعهٔ دیگری از خدمات این پرداخت‌یار، توسط تیم پشتیبان قدرتمند و متعهد آن رقم می‌خورد. این خدمت‌ها به شرح زیر هستند:

  • تسویه بدون کارمزد:

اکثر درگاه‌های پرداخت اینترنتی، زمانی که وجه را از حساب مشتری به‌حساب بانکی فروشنده اینترنتی منتقل می‌کنند، مبلغی از پول را به‌عنوان کارمزد برداشت می‌کنند. نکته اینجاست که گردش‌پی هیچ هزینه‌ای را به‌عنوان کارمزد انتقال وجه از حساب کاربران برداشت نمی‌کند و این خدمات را به‌صورت صددرصد رایگان ارائه می‌دهد.

  • تسویه‌حساب روزانه:

مزیت دیگر درگاه پرداخت گردش‌پی، تسویه‌حساب تراکنش‌های هر درگاه، به‌صورت روزانه است. قضیه ازاین‌قرار است که مشتری پس از آنکه خرید خود را انجام بدهد و اعتبار را از طریق درگاه پرداخت به‌حساب فروشنده منتقل کند، مقداری زمان لازم است تا این وجه به‌حساب مشتری منتقل شود. تیم پشتیبان درگاه گردش‌پی تعهد می‌دهند که این وجه به‌صورت روزانه به‌حساب مشتریان منتقل شود.

  • پشتیبانی شبانه‌روزی:

خدمت شگفت‌انگیز دیگری که از سوی تیم پشتیبان به کاربران درگاه پرداخت ارائه می‌شود، یک پشتیبانی 24ساعته است. این مسئله به این معناست که هر کاربر، در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌تواند با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرد و مشکلات احتمالی را با آن‌ها مطرح کند. جالب است بدانید که این متخصصان نیز، با استفاده از ابزارهای گوناگونی مانند پلاگین‌ها و افزونه‌های خاص، مستندات مربوط به پرداخت را به مشتریان خود ارائه خواهند داد تا هیچ نقطهٔ ابهامی در فرایند پرداخت باقی نماند.

  • بازگشت تراکنش‌های ناموفق:

اتفاقی که در هر فروشگاه و درگاه اینترنتی به‌ناچار اتفاق می‌افتد، بروز تراکنش‌های ناموفق است؛ عوامل متعددی مانند نقص وب‌سایت فروشگاه، شلوغی درگاه پرداخت الکترونیک بانک پذیرنده و سرعت اینترنت مشتری در بروز تراکنش ناموفق مؤثر هستند. تیم پشتیبانی گردش‌پی به‌صورت 24ساعته در حال بررسی تراکنش‌های ناموفق است؛ این کارشناسان متعهد شده‌اند که تراکنش‌های ناموفق را در سریع‌ترین زمان ممکن به‌حساب مشتریان بازگردانند تا هیچ نارضایتی‌ای از سوی مشتری ایجاد نشود.

درگاه پرداخت

چگونه درگاه پرداخت گردش‌پی را دریافت کنیم؟

اگر بخش قبلی را مطالعه کرده‌اید و با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد گردش‌پی، مایل هستید که از این درگاه در تجارت دیجیتال خود استفاده کنید، این قسمت از مقاله برای شما نوشته شده است.

پیش از آنکه اصلاحیه‌های جدیدی بر فرایند دریافت پذیرنده‌های فیزیکی مانند دستگاه کارت‌خوان و پذیرنده‌های اینترنتی مانند درگاه پرداخت الکترونیک اعمال شود، فروشندگان صرفاً با مراجعه به وب‌سایت گردش‌پی و ارائهٔ مدارک موردنیاز، قادر به دریافت درگاه شخصی خود بودند. اما این روزها، فرایند دیگری نیز برای دریافت درگاه اینترنتی باید انجام شود؛ این فرایند با عنوان “دریافت کد رهگیری مالیاتی” نامیده می‌شود.

ما ابتدا مدارک موردنیاز برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک گردش‌پی را بیان می‌کنیم و پس از آن، به سراغ کد رهگیری نظام مالیاتی می‌رویم.

مدارک موردنیاز برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک گردش‌پی

یکی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک گردش‌پی، دریافت نشان اعتماد الکترونیک (Enamad) است.

هر فروشنده اینترنتی با مراجعه به وب‌سایت WWW.eNAMAD.ir قادر به دریافت این نماد الکترونیک خواهد بود. نماد الکترونیک ای‎نماد، در واقع یک اعتبارنامه است که از سوی مسئولان امنیت سایبری کشور به وب‌سایت‌های گوناگون ارائه می‌شود و به عنوان یک مجوز فروش برای هر وب‌سایت عمل می‌کند؛ کاربران با مشاهدهٔ ای‌نماد در فروشگاه‌های اینترنتی، با خیال آسوده به فرایندهای پرداخت خواهند پرداخت.

علاوه بر این مسئله، مدارک دیگری نیز برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی گردش‌پی لازم است؛ این مدارک به شرح زیر هستند:

برای مشتریان حقیقی:

اصل و تصویر مدارک هویتی مالک وب‌سایت (کارت ملی و شناسنامه) ؛ اسناد استیجاری یا تملیکی مربوط به محل کار؛ مجوزهای رسمی از مراجع مربوطه برای تأیید فعالیت کسب‌وکار.

برای مشتریان حقوقی:

اصل و تصویر آگهی تأسیس و آخرین تغییرهای شرکت در قالب یک روزنامهٔ رسمی؛ اصل و تصویر اساس‌نامهٔ شرکت؛ اصل و تصویر مدارک هویتی مالک شرکت (شناسنامه و کارت ملی).

کد رهگیری نظام مالیاتی کشور

علاوه بر مدارک هویتی و نشان اعتماد الکترونیک، مدرک دیگری نیز برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک گردش‌پی الزامی است؛ این مورد با عنوان کد رهگیری مالیاتی کشور نامیده می‌شود.

کد رهگیری مالیاتی کشور، یک تأییدیه است که بانک پذیرنده را از ثبت‌نام شما در سامانه نظام مالیاتی کشور مطلع می‌کند؛ پس برای دریافت این کد، ابتدا باید یک ثبت‌نام انجام دهد.

با کلیک کردن بر روی عبارت “ورود به سامانه پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام” به درگاه این سامانه منتقل خواهید شد.

پس از وارد شدن به این لینک، باید فرایند ثبت‌نام را مطابق با مراحل زیر انجام دهید، تا کد رهگیری برای شما صادر شود.

اولین گام؛ ورود اطلاعات پایه: وقتی بر روی لینک بالا کلیک کردید، یک صفحه به نمایش در می‌آید که برای ورود به مرحلهٔ پیش ثبت‌نام است؛ با انتخاب نوع مودی (حقوقی، حقیقی، تبعه خارجی و تشکل قانونی) و درج کد ملی و عبارت امنیتی، وارد سامانه شوید.

دومین گام؛ ورود به بخش پیش ثبت‌نام: وقتی اطلاعات بالا را وارد کردید، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که سه آیکون با نام‌های پیش ثبت‌نام جدید، حذف ثبت‌نام اشتباه و بازگشت دارد. اگر مایل هستید که ثبت‌نام‌های قبلی خود را حذف کنید، از گزینهٔ حذف استفاده کنید و در غیر این صورت، بر روی عبارت پیش ثبت‌نام جدید کلیک کنید تا وارد صفحهٔ پیش ثبت‌نام شوید.

برای وارد شدن به سامانه پیش ثبت‌نام، باید اطلاعاتی مانند نوع ثبت‌نام (انفرادی یا مشارکتی)، کد پستی اقامتگاه قانونی، شماره همراه و عبارت امنیتی را در آیکون‌های مربوط به هرکدام وارد کنید.

توجه داشته باشید که پس از واردکردن این اطلاعات، مرحله‌ای با عنوان تأیید تلفن همراه نمایش داده می‌شود؛ لازم است که با دقت فراوان این مرحله را پشت سر بگذارید، چراکه اطلاعات مهمی در بخش‌های بعدی، از طریق این تلفن همراه به شما گزارش می‌شود.

سومین گام؛ انجام پیش ثبت‌نام: در این مرحله، اطلاعات گوناگونی از ثبت‌نام‌کننده درخواست می‌شود و ثبت‌نام‌کننده نیز موظف است که این اطلاعات را مطابق با مدارک هویتی و ملکی خود وارد نماید و در پایان، با ضربه‌زدن بر روی آیکون “تأیید نهایی” وارد مرحلهٔ بعدی شود.

نکته: اگر اطلاعات خود را وارد کنید ولی آن‌ها را تأیید نکنید، پس از هفت روز سامانه ثبت‌نام را حذف خواهد کرد و برای دریافت کد رهگیری، باید مراحل را مجدداً از ابتدا آغاز کنید.

چهارمین گام؛ صحت‌سنجی داده‌ها: در این بخش، اطلاعات واردشده مطابق با منابع گوناگون سازمان نظام مالیاتی کشور بررسی خواهد شد و در صورت وجود هرگونه مغایرت، خبر آن از طریق پیامک به کاربر منتقل می‌شود؛ کاربر در صورت دریافت پیامک مغایرت، موظف است که مجدداً به سامانه برود و ثبت‌نام خود را از ابتدا آغاز کند.

اگر اطلاعات واردشده صحیح باشد و مراحل به‌درستی به‌پیش رفته باشد، صفحه‌ای به نمایش درمی‌آید که مربوط به انجام مرحلهٔ تکمیل نواقص است. در این صفحه، بخش‌های گوناگونی با عنوان اطلاعات پایه ثبت‌نام و نواقص اطلاعاتی به کاربر به نمایش درمی‌آید.

کاربر وظیفه دارد که هر مورد از نواقص را تکمیل کند، تا مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نام پایان پذیرد. در نظر داشته باشید که این نواقص شامل انتخاب محل اقامتگاه ازروی نقشه، تعیین وضعیت مشمولیت ارزش افزوده و دلیل ثبت‌نام است.

نکته: برای کسب اطلاع دربارهٔ نواقصی که با عنوان “تعیین وضعیت مشمولیت ارزش افزوده” به نمایش در می‌آیند، باید به وب‌سایت vat.ir مراجعه کنید.

پنجمین گام؛ تولید و ارسال مشخصات حساب کاربری: پس از آنکه صحت‌سنجی اطلاعات انجام شد، سیستم برای ثبت‌نام‌کننده یک نام کاربری و کلمهٔ عبور تولید می‌کند و آن را از طریق پیامک به کاربر اطلاع می‌دهد.

این اطلاعات از طرف سازمان به شکل محرمانه نگهداری می‌شود، شما نیز باید در حفظ آن‌ها کوشا باشید.

ششمین گام؛ انجام ثبت‌نام اصلی: با واردکردن نام کاربری و رمز عبور وارد پرتال ثبت‌نام و خدمات جامع الکترونیک مالیاتی شوید و اطلاعات خود را مجدداً تأیید کنید؛ در این مرحله، اطلاعاتتان به‌صورت کلی به نمایش درمی‌آید تا تأییدیهٔ نهایی از طرف شما اعمال شود. پس از آنکه یک مرتبهٔ دیگر، اطلاعات واردشده را مطالعه کردید، باید بر روی آیکون تأیید نهایی اطلاعات کلیک کنید.

توجه داشته باشید که اگر یک یا چند مورد از اطلاعات به شکل اشتباه وارد شده‌اند، باید با کلیک کردن بر روی ویرایش اطلاعات، آن موارد را اصلاح کنید و پس از آن، آیکون تأیید نهایی اطلاعات را بفشارید.

آخرین گام؛

دریافت کد رهگیری ده رقمی: پس از آنکه اطلاعات را به‌صورت نهایی نیز تأیید کردید و بر روی آیکون تأیید نهایی اطلاعات و دریافت کد رهگیری ضربه زدید، کد رهگیری ده رقمی مالیاتی در صفحهٔ وب ظاهر می‌شود؛ بهتر است که از این صفحه یک اسکرین تهیه کنید، البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که این کد از طریق پیامک نیز برای شما ارسال می‌شود. پس از آنکه کد رهگیری مالیاتی را دریافت کردید، همهٔ مدارک مربوط به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی گردش‌پی فراهم شده‌اند؛ حالا زمان آن رسیده است که به سراغ ثبت‌نام الکترونیک در وب‌سایت گردش‌پی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *