اکوسیستم باز
اکوسیستم باز چیست و چه ارتباطی با فینتک دارد؟ بانکها و بازرگانان به دیواری به شکل فروشنده برخورد کرده اند. فقدان پایانههای پرداخت باعث به وجود آمدن بانکهای ناکارآمد شده است که در حال حاضر فروشندگان سخت افزار به بانکها کمک کردهاند تا قادر به ارائهی دستگاه پرداخت متناسب با نیازهای مشتریان و تجار مدرن باشند. برای سالها هیچ راهی برای بانکها و خریداران وجود نداشته است، اما اکنون یک ایدهی پیشگام برای بازپرداخت نیرو به دست آنها تنظیم شده است.
بلاگر

“مایک کمرلینگ”، ارشد دفتر محصولات (AEVI)، در مورد چگونگی قرار دادن یک اکوسیستم باز، در بازار برنامه ها و خدمات ارزش افزوده، می گوید که بانکها را با ارائهی راه حلهایی فراتر از حد ساده و در ازای پرداخت مبلغی، به بازرگانان خود نزدیک میکند.
یک جریان قوی و متفاوت
نیازهای بازرگانان سنتی در حال تغییر است و بانکها و متبحران باید بتوانند با آنها تغییر کنند. بازرگانان بیش از هر زمان دیگری تقاضا دارند، میخواهند هزینههای خود را کاهش دهند و کارایی بیشتری داشته باشند، در حالی که هنوز خدمات عالی مشتری و تجربهی خرید منحصر به فرد ارائه میدهند. سال 2016، شاهد افزایش (42 درصدی) پرداختهای تلفن همراه بود و برای اینکه بازرگانان کوچک بتوانند با غولهای خرده فروش آنلاین مانند آمازون رقابت کنند، آنها باید بتوانند راهحلهای پرداختی را که نیازهای متغیر مشتریان آنها را برآورده می کند ارائه دهند.

با توجه به گرفتاریهایی که فروشندگان سختافزار در حال حاضر در بازار دارند، قیمت و مشخصات فنی تنها تفاوت آشکار هنگام انتخاب پایانه پرداخت است. با این حال چندین شرکت تازه تاسیس “فینتک” در حال توسعهی ابزارهای پرداخت جایگزین، در کنار راهحلهای کاملتر تجاری هستند که، فراتر از پرداخت برای کمک به پاسخگویی به خواسته های مشاغل کوچک است.
اکوسیستم باز

حرکت به سمت اکوسیستم باز، تکامل منطقی بازار پرداخت است، زیرا متصدیان دولت به دنبال راهی برای همگام سازی با این تقاضاهای متغیر هستند.
بزرگترین دارایی این پلتفرم، پرداختهای باز، برنامهها و خدمات (B2B) با ارزش افزودهی (VAAS) است که از طریق بازارهای سفارشی در دسترس بازرگانان قرار میگیرد، دقیقاً مانند فروشگاههای “گوگل پِلی” یا “اَپ استور”. (VAAS) به بانکها امکان میدهد راهحلهای معاملاتی متناسب با نیازهای مدرن (SME) ارائه دهند، در حالی که آنها را تشویق می کند که از روشهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنند. تخمین زده می شود که تا سال 2017، (46 درصد) از کل سیستمهای فروش در تلفن همراه باشد و برنامهها و خدمات، نقش اصلی را در روند معاملات بازی کنند.
رهبری قوی و تیم اصلی

بانکها قادر خواهند بود بستههای سفارشی کامل با گزینههای پرداخت چندگانه، طرحهای وفاداری بصری و ابزارهای بیپایان کسب و کار را ایجاد کنند که هر کدام برای ارائهی انعطاف پذیری وگزینههای انتخاب بیشتر به بازرگانان طراحی شدهاند. با ترکیبی از برنامهها و پایانههای موبایل(POS)، بانکها و متقاضیان میتوانند با ارائهی راههای ابتکاری به مشتریان کوچک، بازرگانانی که می توانند در یک فضای رقابتی فزاینده، به رقابت بپردازند را کنترل کنند، بدون اینکه فروشندگان، دیگر مجبور شوند سخت افزارها را کنترل کنند.
تغییری در راه است و اگر بانکها و متقاضیان خرید و فروش شروع به همکاری با شرکتهای “فینتک” کنند، میتوانند راهحلهای پرداخت جایگزین را ارائه دهند، این امر به آنها این امکان را میدهد که یک بار برای همیشه از بند فروشندگان سخت افزار جدا شوند و پیشگام جدیدی در مسیر صنعت شوند.