فین تک چیست؟

قبل از اینکه فناوری‌های موجود درباره بانکداری باز را بشناسیم ابتدا باید با معنی فین‌تک آشنا باشیم درواقع، باید بدانیم فین تک چیست ؟ در ادامه با گردش پی همراه باشید تا با هم با فینتک و فناوری های برتر فین‌تک آشنا شویم. 

 

پنج فناوری برتر که "فین تک" را در سال 2020 تغییر داد

“الکسی کوتسنکو” از توسعه (DDI)، در مورد پنج فناوری که “فین تک” را در سال 2020 تغییر می دهد بحث می کند: بلاکچین، (PRP)، (AI) ، “رگ‌تک” و بانکداری مکالمه

قبل از اینکه پنج فناوری را که برای تغییر “فین‌تک” در نظر گرفته شده‌اند بشناسیم، باید بدانیم فین تک چیست .

“فین‌تک” ترکیبی از فناوری و امور مالی و ترکیب هارمونیک دو صنعت بزرگ در یک زمینه واحد است.طبیعتا تأثیر آن بسیار زیاد است. اگر پنج سال پیش، راه‌حل‌های “فین‌تک” هنوز به عنوان نوآوری‌های پیشرفته دیده می‌شدند، اکنون به یک واقعیت روزمره تبدیل شده‌اند.

طبق گفته‌ی “مگینزی” (80 درصد) از موسسات مالی سنتی در سال 2018، در حال کشف نوآوری‌هایی بوده‌اند. تخمین زده می‌شود سرمایه گذاری در این زمینه به 30.8 میلیارد دلار برسد، اکنون این تعداد را با 1.8 میلیارد دلار در سال 2011 مقایسه کنید.

 

بلاگر

بلاگر

اخلاق فینتک چگونه است؟

فناوری‌هایی که بخش "فین تک" را در سال 2020 متحول می‌کنند

ما پروژه های جدید فین تک، استارت‌آپ‌ها و نوآوری‌های داخلی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و این تحقیق را در لیستی از پنج فناوری برتر که انقلابی در صنعت در سال 2020 ایجاد می‌کند، خلاصه کردیم.

خودشیفتگی، طمع و قدرت مفاهیمی که در پس زمینه‌ی کره‌ی زمین غرق شده است. “زتا” در حال گسترش به انگلستان و فراتر از آن است که مدیرعامل شرکت به دنبال اشتیاق جهانی برای “فین تک” است.

“زتا” یک شرکت جهانی ” فین‌تک ” است که انقلابی در بانکداری دیجیتال و فضای پرداخت‌های سازمانی ایجاد کرده است و به دلیل اشتیاق جهانی برای یک تجربه‌ی بانکداری غیرمتمرکز، در حال گسترش است. مدیرعامل و بنیانگذار آن توضیح می‌دهد که چرا انگلیس در این گسترش جهانی در مقام برتر قرار دارد. 

 

فناوری شماره یک "فین تک": افزایش تعداد روزافزون راه حل های "رگ تک"

فناوری تنظیم مقررات نوآوری پیش گامانه در نرم افزار ” فین‌تک “، از ایجاد راه‌حل‌های خودکار برای مدیریت نظارت، انطباق و گزارش دهی بهره می‌برد. پیگیری محدودیت‌های جدید در یک پایگاه داده، یک روش راحت برای پذیرش یک موسسه‌ی مالی با توجه به الزامات قانونی است.

 

مزایای "رگ تک"
اخلاق فینتک چگونه است؟

  • کنترل ارزان، سریع و ساده مقادیر گسترده داده ؛
  • جستجوی دقیق خودکار یک مقررات خاص ؛
  • انطباق سریع قبل و بعد از تجارت ؛
  • اتصال موسسات مالی، تنظیم کننده ها و مصرف کنندگان، محافظت از منافع هر سه طرف

 

نوآوری های "رگ تک"

همکاری بین موسسات مالی و سازمان های نظارتی برای تسهیل توسعه “رگ‌تک”؛

سازمان های دولتی و مالی تخصص خود را در پروژه های مشترک به اشتراک می گذارند و شکاف بین مهارت ها را از بین می برند. به عنوان مثال، اداره پول سنگاپو(MAS)،  و سازمان رفتار مالی(FCA)  در ایجاد راه حل های نظارتی خودکار به بانک ها کمک می کنند. در سال 2020، احتمالا در سراسر جهان اقدامات مشابه پیشرفت خواهد کرد.

در حال حاضر، بیش از 150 شرکت “رگ‌تک” وجود دارد. در مقایسه با 300 میلیون صفحه از مقررات موجود، این تعداد کم به نظر می رسد. عدم رعایت مقررات اجباری دولت، منجر به جریمه و بحران می‌شود. مدیریت موسسه مالی (FI) می‌خواهد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی انجام دهد.

نیاز به راه حل های “رگ‌تک” در بازار مشهود است. بدیهی است که این جایگاه به زودی پر خواهد شد و احتمالا تا نیمه‌ی اول سال 2020 شاهد شروع فعالیت‌های برجسته بودیم. به همین دلیل دارندگان (FI) باید فکر کنند که یکی از اصلی‌ترین ارائه دهندگان “رگ‌تک” در بخش مالی شما هستند.

 

چرا وظیفه ی "فین‌تک" این است که برای عدالت مالی مبارزه کند؟

این یک زمان هیجان انگیز برای صنعت (FS) است، اما کار سخت برای “فین تک” تازه شروع شده است. اکنون که شرکت های “فین تک” جریان اصلی هستند ما یک نقش اساسی داریم، وظیفه ای که باید حفظ کنیم مبارزه برای عدالت مالی است.

 

فناوری شماره دو "فین‌تک": پذیرش هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اینترنت وسایل

اخلاق فینتک چگونه است؟

هوش مصنوعی(AI) بیش از پنج سال است که در اطراف “فین تک” است. در حالی که در مورد محبوبیت صحبت می‌کنیم، اما هنوز بازدهی برای خیلی از مردم مساله‌ی مهمی است. بیایید نگاهی دقیق به پویایی راه‌حل‌های (AI) در صنعت بیندازیم و نحوه‌ی برخورد با این نوآوری را تحلیل کنیم.

  1. راه‌حل‌های مستقل هوش مصنوعی پیشرفت چشم گیری نداشته و تاکنون انتظارات را برآورده نکرده‌اند. با این حال، این را نمی توان برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مساله‌ی کوچکی دانست. راه‌حل‌های بانکی موفقیت آمیز از (AI)،  برای تکنیک‌های مدل سازی و مدیریت تجزیه و تحلیل استفاده می‌کنند.
  2. هوش مصنوعی دارای بسیاری از پتانسیل های کشف نشده است که باعث جذب مداوم سرمایه گذاران می‌شود. هنوز فضای خالی زیادی برای نوآوری‌های انجام نشده وجود دارد.
  3. هوش مصنوعی در “فین‌تک” با ترکیب داده‌های بزرگ و راه‌حل‌های مدیریتی بهترین عمل کرد را دارد. هوش مصنوعی عمل کرد یک موسسه‌ی مالی را تجزیه و تحلیل می‌کند، بینشی ایجاد می‌کند و فرایندهای اساسی سازمانی (مدیریت تیم، اسناد، ارتباطات مشتری) را خودکار می‌کند. یک مثال عالی از کاربرد هوش مصنوعی در بخش مالی، ماتریس پیش بینی هوش مصنوعی “آلپاکا” است، یک راه حل پیش بینی قیمت که توسط “بلومبرگ” تهیه شده است. این نرم افزار قادر به پردازش میلیون ها رکورد معامله، ثبت حرکات تقاضا، تعریف الگوها و پیش بینی تغییرات قیمت در آینده است.

یادگیری ماشین (ML)، یکی از مو لفه های کلیدی هوش مصنوعی، در زمینه‌های بانکی به طور گسترده است، که در زمینه‌های زیر استفاده می‌شود.

  1. پیش گیری از تقلب: ابزارهای (ML) موارد کلاه برداری را تجزیه و تحلیل می‌کنند، الگوهای متداول را تشخیص می‌دهند و ارزیابی می کنند که آیا یک تجارت خاص رفتار مشابهی را نشان می‌دهد یا نمی‌دهد. این  برنامه به ما امکان می‌دهد تقلب‌های احتمالی را پیش بینی کرده و موسسات مالی مشکوک را کشف کنیم.
  2. مدیریت ریسک: این نرم افزار عمل کرد شرکت را تجزیه و تحلیل می کند و یک شناسایی کننده ی تهدید بالقوه است.
  3. پیش بینی توسعه صندوق: با اسکن سوابق سرمایه گذاری، یک ابزار دارای (ML) می‌تواند محتمل ترین تحولات آینده را تعریف کند.
  4. خدمات مشتری: این پلتفرم داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کند و یک صفحه‌ی مشخصات مشتری هوشمند ایجاد می‌کند.

اینترنت اشیا (IOT) سرعت فرآیندهای مالی را هم در داخل(مدیریت و سازماندهی تیمی) و هم در خارج (مدیریت مشتری و ارتباطات) افزایش می‌دهد. با استفاده از یک شبکه اینترنت اشیا، اتصال تلفن‌های هوشمند به پایگاه داده‌های مالی و ارسال مستقیم داده ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر امکان پذیر است.

بانکداری خرده فروشی، شاخه‌ای است که پیشرفت (IOT) را به وضوح نشان می‌دهد. یک مثال عالی از چنین نوآوری‌هایی، “سیتی بانک” و راه حل‌های  مبتنی بر چراغ راهنمای آن برای باز کردن قفل ورودی (ATM) با تلفن‌های هوشمند، در زمان کم کاری است.

 

فناوری شماره سه "فین‌تک": بلاک چین اوضاع را متزلزل می کند

بلاکچین از سال 2018 در حال افزایش است، اگرچه اکنون  خبرساز نیست، اما نوآوری به جایی نمی رسد. بسیاری از بانک های آسیایی قبلا از بلاکچین برای تأمین معاملات مالی رسمی استفاده کرده‌اند و موسسات اروپایی و آمریکایی احتمالاً این روند را دنبال خواهند کرد.

 

مزایای استفاده از بلاک‌چین در "فین‌تک"

هر معامله ای، رمزگذاری شده است، بدون امکان نفوذ.

●  هر یک از سهامداران شبکه مجبور بودند معامله را تأیید کنند که از حمله هکری بسیار جلوگیری می‌کند.

● توکن سازی به مشاغل بین‌المللی کمک می‌کند تا از ارزهای جهانی به جای پول مخصوص کشور استفاده کنند.

معاملات بلاکچین در سراسر دنیا، از بانک مشترک المنافع استرالیا گرفته تا بانک آلفای روسیه انجام می‌شود و موسسات جدید هر ماه به این روند می‌پیوندند.

 

فناوری شماره چهار "فین‌تک": اتوماسیون، فرآیند رباتیک جریان کار را تنظیم می کند

فین‌تک

برای کاهش میزان استفاده از منابع انسانی، موسسات مالی می‌توانند برای راه‌کارهای مدیریت مشاغل خود، از (RPA) استفاده کنند.کاربران (RPA) برای تکمیل کار از طریق ((GUI) رابط کاربری گرافیکی) از رباتیک استفاده می کند. این کار از اقدامات ساده (انتخاب موارد، ارسال ایمیل) تا رویه های پیچیده (ایجاد گزارش ، سازماندهی پایگاه داده) را شامل می شود.

رایج ترین روش های(PRA) عبارتند از:

● جمع آوری آمار؛

● محاسبه ی مقادیر عددی عملکرد شرکت و مدیریت معاملات؛

● استخراج خلاصه از اسناد بزرگ؛

مدیریت اسناد نظارتی؛

کنترل ایمیل ها و پیوست ها.

بانکداری گفتگو به جریان اصلی تبدیل خواهد شد.

تحولات در هوش مصنوعی و فن آوری‌های پردازش زبان، به طور طبیعی منجر به اجرای فعال ربات های چت می‌شود و “فین‌تک” نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از ربات‌های چت در مدیریت مالی و معاملات را بانکداری مکالمه می‌نامند.

فناوری شماره پنج "فین‌تک": چگونه می‌توان از بانکداری مکالمه برای امور مالی در سال 2020 استفاده کرد؟

  • پاسخ به بیش ترین سوالات مشتری: چگونه نزدیک ترین خودپرداز را پیدا کنم، چگونه دوباره به کارت گم شده دسترسی پیدا کنم، چگونه رمز ورود خود را به یاد بیاورم، چنین درخواست‌هایی امکان پذیر است  و باید به طور خودکار پردازش شوند.
  • مدیریت حساب: چت بات‌ها می‌توانند مشتریان را از طریق مراحل ثبت نام، انجام یک معامله، حتی گرفتن وام رهنمون شوند.
  • مدیریت مالی: چت بات‌ها می‌توانند به مشاوران مالی جیبی تبدیل شوند و بودجه بندی، جریان پول، و مالیات را پیگیری کنند.

نمونه ای از بانکداری در مکالمه کارآمد، مورد “اریکا” است، که رباتی است که توسط بانک آمریکا ساخته شده است. ربات پیام‌های متنی و صوتی را پردازش می‌کند و پاسخ هایی را با پاسخ متنی یا یادداشت صوتی ارائه می‌دهد، و پر کاربردترین مشکلات مشتریان را برطرف می‌کند.

 

خط پایان

با رشد فناوری و تقاضای مداوم بازارهای مالی، تغییرات اجتناب ناپذیر هستند. هر ساله “فین‌تک” به روشی جدید تغییر شکل می‌دهد. روشی که این روندها در مشاغل به آن روش گنجانده می‌شود، موفقیت شرکت ها را تعیین می‌کند. ترکیب “رگ‌تک”، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و یادگیری ماشین با بلاکچین و بانکداری مکالمه نقش مهمی در جذب مشتری و افزایش کارایی موسسات مالی در سال 2020 داشت. شرکت های بانکی ملزم به کار هم زمان روی چند فناوری نیستند، این امر به سرمایه گذاری گسترده و تخصص فنی نیاز دارد. فقط با اجرای چندین مورد از این نوآوری ها در عملیات منظم، می توانند به زودی نتایج مطلوبی ببینند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *